Tuesday, June 14, 2011

This Month's Style Icon: Shalom Harlow

I remember the first time i noticed Shalom Harlow in Viktor & Rolfs fashion show, even though she had been a supermodel for a long time (maybe she had slipped past my generation?). This fashion event was quite special and made a mark in fashion history, because it was the first show that no one attended. No guests were invited and it was only broad-casted on the web in high-def. Harlow was the only model walking down the catwalk in V&Rs different creations. The second time I saw a photo of her was from The MET Gala where I thought she was one of the best dressed. She doesn't only have a unique face, she also has a great fashion sense of her own, if you look through photos of parties she has attended. That's the major reason she is this month's icon.

Otroligt nog hade jag länge varit ovetande om Shalom Harlows vackra ansikte, kanske var det så att min generation missat henne med några år. Men jag kommer mycket väl ihåg första gången jag uppmärksammade henne: det var när hon gick som enda modell Viktor & Rolfs visning. Det var ett unikt event som blev den första modevisning där det inte fanns några gäster; den sändes istället online i mycket hög kvalité.
Den andra gången jag la märke till henne och den här gången hennes personliga stil, var nyligen på The Met Gala där jag valde ut henne som en av de bäst klädda. Jag beslöt mig för att välja ut Shalom den här månaden inte bara för att hon har ett unikt ansikte utan för att jag anser, efter att ha googlat henne och sett en hel del bilder, hennes privata stil vara väldigt originell.


Viktor & Rolfs Spring/Summer 2009

May's Icon: Patti Smith
April's Icon: Rosie Huntington Whitley
March's Icon: Keira Knightley

No comments: