Friday, May 6, 2011

This Month's Style Icon: Patti Smith

This week Patti Smith was awarded the Polar Music Prize here in Sweden, a very prestigious prize in the music industry. As I listen to her beautiful tunes a lot and have a picture of her on my fridge, it got me thinking of her sense of style. Maybe she doesn't consider much what she puts on but she always ends up looking cooler than everybody else. She was definitely born with this cool aura around her and I adore her rock-style, why she is this months style icon.

I veckan då Patti Smith tilldelades Polarpriset påmindes jag än en gång om hennes häftiga stil. Men det var först efter att ha beskådat en bild jag har av Patti på kylskåpet igen, jag bestämde mig för att titta närmare på hennes unika klädval. Pattis bohemiska stil och hennes attityd som antyder att hon inte bryr sig om vad hon tar på sig har gjort att hon lyckas. Hon överträffar alla andra i coolhet utan att ha ansträngt sig för mycket. Antagligen föddes hon med den här rockiga looken och det är därför hon denna månad blir min stilikon.



April's Icon: Rosie Huntington Whitley
March's Icon: Keira Knightley

1 comment: