Saturday, February 19, 2011

Facehunter


Jag har blivit fotoad av Facehunter två gånger som ni ser nedan. Yvan Rodic som är "ansiktsmannens" namn är en udda person med ett öga för unik stil, om man ska beskriva honom kort. Av hans twittdrande har jag förstått att han är en man som ständigt lever med resväskan i handen (eller han kanske bara behöver sin retrokamera), han reser jorden runt varje år och är i en ny stad ungefär var tredje dag.

Jag gillar hans personliga blogg mer än Facehunter, för där kan man följa hans låga resa och se så mycket mer än människor med unik stil. Där får man en bild av en mängd kulturer, bläddrar igenom färggranna foton och man kan till och med få inspiration av en toalettaffisch. Inte vilken person som helst skulle klara av att ha samma livstil som Yvan, att ständigt vara på språng och vara öppen och social med alla främlingar man träffar på gatan..

Jag utanför Balmains visning

Utanför Grand Palais (Chanels visning)
Jag & Facehunter

1 comment:

Robban said...

Helt fantastiska bilder:)speciellt bild 1 och 4:)