Wednesday, March 10, 2010

Paris modeveckan, Dag 5

Det är vid Grand Palais saker och ting händer. Vi anländer stressade som vanligt, våran taxi fick nästan inte stanna för att polisen spärrat av området. Det är galet många bilar, det tutas och iskallt i luften. Kan kylan ha berott på att Karl Lagerfeld beställt ett enormt isberg till Chanel visningen? Troligen inte, det är bara den kallaste vintern Europa skådat på mycket länge.

Vädret stoppade inte mig från att ha en kort kjol och genomskinliga strumpbyxor. Jag var så frusen efter att ha stått modell för olika fotografer bla. Facehunter att vi sprang till huvudentrén. Där stötte vi på en del modeller som just gått på en väldigt blöt catwalk. Erin Wasson stod till vänster om mig och Anja Rubik står till höger på bilden nedan. Ser nästan ut som att jag och Anja har samma frisyr. Kan berott på att det blåste extremt mycket.

Bakom fotografen av bilderna stod Teen Vogue chefsredaktören Amy Astley. I efterhand fick jag höra att hon och en annan dam diskuterat min outfit.



Jag och Facehunter