Tuesday, March 9, 2010

Modeveckan, Dag 4


Min dag började med att jag absolut inte kunde hitta något tygstycke i garderoben att ha på mig. Något jag misstänker att alla kan relatera till. Jag drog på mig mina skinnbrallor och en turkos skinnkorsett jag köpt i San Diego förra året.
Efter första anblicken i spegeln såg outfiten aningen tråkig och steril ut. Jag bestämde mig för att ändra på detta kvickt och tog fram vit tejp, för att skapa ett häftigt mönster. Ni ser hur genialt slutresultatet blev på bilderna.

Tro inte att min uppfinningsrikhet slutade där. Jag hade en nyinköpt militärklänning från Zara hängande på en galge, jag kunde inte låta bli att ta fram saxen och klippa bort de två silver-detaljerna på axlarna (med hängande kedjor, se bilden näst längst ner). Sedan nålade jag fast dem på axlarna på min armékavaj. Efter allt detta pysslande begav vi oss ännu en gång ut i vimlet och nu för Sonia Rykiel visningen. Där vi möttes av en hop fotografer, som minst sagt verkade uppskatta mitt klädval.




No comments: