Friday, March 5, 2010

Modeveckan, Dag 1

Solen skiner, guldstatyerna på operahuset blänker och vi svänger runt ett gatuhörn. Helt plötsligt är vi bland eliten inom modebranchen. Långa modeller i Balmains kreationer, pressfolk, streetstyle-fotografer och inte minst bloggare med kameror. Svarta nyputsade bilar med skuggade fönster blockerar hela gatan. Balmains modevisning är över, lugnet har långt ifrån lagt sig. Alla ska kvickt ut genom Le-Grands dörrar, chaufförerna håller bildörrarna öppna. Det är kaos.
Jag bländas inte bara av solen utan av kamerablixtarna, alla ställer sig framför mig och ropar. De vill att jag ska posera på olika vis. Facehunter får äran först. Han vill att jag ska stå framför en spegel. Han vill ha en bild där solljuset ska reflekteras i mitt ansikte, som ni ser på bilderna.

Jag ser även att Caroline från feber.se är på plats, med kameran i högsta hugg. Efter ett tag utanför Paris Le-Grand blir man aningen utmattad och vi flyr. Jag förstår helt plötsligt hur det är att stå i rampljuset en längre tid, det blir lätt tröttsamt. Personen i fråga väljer det dock själv. Men det hela resulterade i att jag tråkigt nog inte hann ta några bilder på modellerna. Anna Selezneva stod bara några meter bort...

Outfit: Päls
Strumpbyxor - American Apparel
Body - American Apparel
Väska - Gucci
Paljettskor

No comments: