Monday, March 8, 2010

Lanvin F/W 2010

Vid första ögonkastet kändes plaggen tråkiga och klädernas former udda. Efter att ha studerat kollektionen mer noggrant fastnar den på näthinnan och ger en hel del inspiration. Du kan få ut flera ting inte nödvändigtvis vardagliga outfits. Jag avgudar t.ex. frisyrerna, det silkesblanka svarta håret med en lång lugg. En äkta Uma Thurman(Mia Wallace)-frisyr från Pulp Fiction. Jag överväger att dra fram min gamla Halloween-peruk.
Jag uppskattar även de stora halsbanden som vi ser nu till våren. De passar perfekt till en helt svart skräddarsydd-outfit.



Albert Elbaz utseende har alltid påmint mig om pingvinen från den klassiska Batman Returns filmen, fast han är den gulligare och trevligare varianten. Han uppskattar nästan alltid bara mörka färger, vilket ger honom lite kredd i de onda cirklarna.
När man tror att allt är svart och dystert, dyker lyckligt nog en ursnygg röd kappa upp i konstig passform. Slutet av höst/vinter catwalken blir dock lite prålig, lite för mycket guld, brons, fjädrar och halsband.

Jag var Mia Wallace (Halloween-09)

No comments: