Tuesday, January 27, 2009

Stockholms modevecka Vs. Paris


Till min besvikelse igår var vissa i Stockholms modeelit lite underklädda, inget man hade förväntat sig. När det gäller ett event som detta då hela sfären runt en är fylld av omtalat modefolk måste man klä upp sig.
Suck, hade det ändå varit Paris då hade det varit lag på att man skulle bära vackra kreationer. Där hade det inte gått att man kommit i någon halv taskig grå t-shirt och jeans, utan det enda gångbara hade varit att bära en vacker Couture-klänning.

Jag antyder inte att man måste vara stylad upp till tänderna, men på en VIP visning förväntar man sig att bli bländad av stjärnglans. Vi ska inte säga något annat än att vissa absolut höll måttet, men överlag sågs ett mycket grått svenskt mode.
The Satorialist var på besök och han håller alltid elegans nivån uppe, i en mörkblå kostym. Han måste ha känt sig speciell då han stack ut, få männ bar inte något i närheten av lika stiligt. Det hade minst sagt varit mer storslaget om fler kört på samma stil som Mischa hade i mitt förra inlägg.

På fredag när modeveckan avslutas och jag ska infinna mig på en fest på Berns, så hoppas jag och tror att Elsa Hosk i alla fall håller uppe standarden. Jag kan inte göra något annnat än att hjälpa henne med detta.

Elin Kling förtjänade sin plats på första raden, i sin snygga vintage kavaj, som hon matchade bra mid sina Whyred byxor.

No comments: