Tuesday, November 4, 2008

Valvaka


Vad ska man ha på sig på kvällens valvaka? Det är långt ifån den viktigaste frågan i afton. Men för vissa kanske det känns som att resultatet är givet, men då får man ha i baktanken att opinionsmätningar bara kan säga en viss del. Vad vad vet vi egentligen om hur rasistiskt det amerikanska folket är? Vi vill tro att det bara förekommer i den där lilla ökända samhället i Texas öknen, där luften är lika torr som sanden. Helt enkelt i intet, men när alla kort ligger på bordet och medborgaren står inne i valbåset och det är upp till amerikanen att välja utan att någon tittar över axeln. Då blir det lätt annorlunda. Jag hoppas och tror på Obama i natt, punk slut!

För att återgå till dresscoden för kvällen. Igår bar jag en tröja jag själv designat till viss del. Jag hade tagit en touchpenna man använder för att skriva på CD-skivor och skrivit på mitt vita linne med stora versaler; VOTE CHANGE och med lite mindre bokstäver OBAMA.
Ikväll finns det en del valvakor, vilket inkluderar festligheter. En av dem är på Collage, där även efterfesten för Rock the Bells kommer vara. Den andra håller s-studenter i på Sveavägen, vi får se var man hamnar. Det känns som en cliché att komma i blått, vitt, rött och en massa stjärnor, eller?
Det skulle inte vara helt fel att ha en sådan här t-shirt från RVCA, som ni ser på bilden nedan.

No comments: