Tuesday, November 4, 2008

Tidningarnas tidning..


Jag läste en väldigt intresant gratistidning idag om Pressbyråns tidningar som heter SID. Den berättar en hel del om diverse pappersmagasin och hur de lyckas vara så framgångsrika och sälja stora mängder lösnummer. Det fanns en artikel som fångade mitt intresse, hur man når fram till den stora massan och att man exakt har 19 sekunder att fånga köparens intresse. Det fastställdes att lättklädda kvinnor lockar män, vilket inte är någon direkt chock. Men också att en herrtidning som Cafe måste variera sina omslag i perioder, med att ha kända män som profilierar på tidningens framsida och även vackra flickor i sidenfodral.

" Ett av de mest klassika och coola omslagen som även SID konstaterar, är januari-upplagan av Rolling Stone år 1981, då en naken John Lennon pussar Yoko Ono på kinden."

Igår när jag stod där framför ett hav av magasin, alla klädda med någon famös person. Så drogs min blick motvilligt men direkt till Cafe. Det var Elsa Hosk som förförde på cover-sidan i en alldeles underbar röd liten kläning som passar perfekt till kommande jultider och hennes blodröda läppar matchar outfiten perfekt. Tidningens innehåll är inte direkt ideal för mig, mesta delen består av herrmode, prylar för killar och reklam för snuskigt dyra klockor. Ändå köper jag tidnigen för 55 spänn, jag skulle vilja påstå att det var en kombination av den medföljande DVD:n med True Blood och Elsas underbara klänning. Jag vill så gärna ha en likadan röd dröm, men ingen direkt info om var man kan köpa den finns i tidningen.(Dock hittade jag den på Acnes hemsida. Den kostar tyvärr 4500 kr, frågan är nu om man ska spara till julafton eller sy en själv?) Det var inte ett nedköp att inhadla Cafe, men jag gick nästan helt och hållet på omslaget.. se vad som hände..

Bild: Acne

No comments: