Saturday, July 26, 2008

Var "Festival Chic"


Många festivaler har redan varit och mycket kan vi lära från dessa, folk har lyckats klä sig både snyggt i vått och torrt. En del festivaler är kvar som Way Out West och till denna kommer jag och mina vänner bege oss. Det finns några inspierande källor som Alexa Chung och Kate Moss, dessa läckra damer har alltid en häftig stil när de hänger på festival, speciellt när de båda sågs på Glastonbury Festival.
Den alltid läckra accessoaren på armen som Alexa har är ingen mindre än sångaren Alex från Arctic Monkeys. Det skulle inte vara helt fel att ha något liknande.
Jag blandar dessa modellers stilar och har tänkt köpa ett par Hunter gummistövlar (bild till vänster), vilket Kate Moss alltid har med sig. Sedan så snor jag stilen från Alexa svarta knästrumpor i dessa och matchar det med en snygg skinnjacka. Man får heller inte glömma jeansshortsen och en snygg stråhatt.

Den perfekta festival klänningen!
När jag nyligen läste i tidningen Chic såg jag att de hade några bra budgetfynd, en skinnklänning (dock plast) för endast 299 kr, vilket kap tänkte jag och begav mig till Gina Tricot. När jag väl kommer dit har de inte fått in den ännu, jag måste tillägga att Chic skrev att den fanns i butik nu, vilket inte alls stämde. Så jag väntar otåligt på den, "hoppas hoppas" att den hinner komma in i lager. Det fanns förut en liknande klänning på H&M som var i äkta skinn riktigt snygg och kostade 1000 kr, kan den inte finnas kvar.

No comments: