Tuesday, June 24, 2008

Backstage hos Gossip Girl

Serena har oneklig bra smak när det kommer till kläder eller om det är hennes stylist vi ska ge kredd. Vilken grymt het klänning, jag gillar verkligen långa vita klänningar i sommar.

Själv sörjer jag lite för att förra veckan på onsdagen före Midsomamrafton, dagen då man måste ha en vacker klänning. Går jag på Götgatan och sngelar i Myrornas schyltfönster, där en vacker vit skapelse kläder schyltdockan. Den var aningen genomskinlig, fast det är bara modernt och jag såg en vision av mig själv klädd i den och två flätor i håret. Klockan var ganska mycket, så jag beslutade mig för att göra ett försök efter jobbet nästa dag.

Jag kliver in på Myrorna bestämd men samtidigt förtvivlad då schyltfönstret var tomt och dockorna klädda i landskapsdräkter. Expediten små log mot mig och jag frågade var den snygga kläningen i fönstret tagit vägen. Svaret blev inte som tänkt, varje torsdag så säljer vi ut det som finns i fönstrena och först till kvarn gäller. Jag gick en runda i butiken i hopp om att finna den på en stol bortglömd. Istället fann jag en Pucci likanande kjol i förstor storlek men helt ny och blommig var den, den och ett nitbälte i midjan så är man klar för Midsomamrens bravader.

No comments: