Thursday, November 8, 2007

Roberto Cavalli hysterin!

Imorse vid nio tiden anlände jag i kön till H&M på drottninggatan , ledet med folk var hyfsat långt och alla stod och huttrade i det kyliga vädret. Tjejer som hade handlat te och kaffe på Waynes försökte desperat köpa sig in i kön. Alla ville stå där framme vid entrén och ingen agerade artigt utan folk bara trängde sig in i kön med sina så kallade "vänner", fast vi andra stått där en längre tid.
Klockan började närma sig tio och H&M hade hyrt in över sex vakter jag räknade dem inte, men de var en hel bunt biffar. Ändå kunde inte ordningsmakten hålla koll på ledet utan alla fuskade sig fram. Dörrarna slogs upp och alla killar och tjejer, mestadels tjejer och kvinnor blev som djur de slängde sig efter tygstycken med djuriskatryck. Ja det är viss ironi i detta sammanträffande, en kollektion designad av Roberto Cavalli i djuriskt tema och folk blir som lejon på savannen, de ryter sig fram, använder armbågar, sliter och stjäl från varandra Själv trycktes jag mest runt, men fick tag i en hel del godbitar. Som tur var jag inte där ensam utan min trogna mamma var med och fick minst lika mycket hon. Tillsammans lyckades vi byta kläder med en trevlig tjej och fick den kappa jag så gärna ville ha, en bild kommer senare.
Jag har varit vid varje släpp av olika designers kollektioner på H&M och ingen har haft så många fina plagg som Cavalli och smycken, denna kollektion får verkligen fem poäng. Påsarna man fick när man handlat och presentlådorna, var av högstaklass och man kände sig stolt och glad när man kom därifrån med en fin shoppingbag och ett special designat plagg.

No comments: