Sunday, November 4, 2007

BAFTA awards

I fredags hölls BAFTA galan (British Academy of FIlm and Televsion Arts), många kändisar dök upp på röda mattan och jag bestämde mig för att betygsätta skådespelerskornas outfits.


Thandie Newton får 4 av 5 stjärnor

Vilken häftig klänning och i moderna färgkombinationen svart och vitt, som är en klassiker. Frisyren passar perfekt då klänningen är gjord för att ha bara axlar.















Jennifer Connolly får 2 av 5 stjärnor.

Färgen på klänningen är beige= tråkigt och så är den alldeles för lång och öppningarna i mitten på bröstet känns inte alls snyggt. Det verkar som hon försökt satsa på en gammal antik stil om man tittar på kläderna och accessoarerna, vilket inte ligger i tiden. I somras var det hypermodernt med gladiatorskor och rostiga smycken, tyvärr inte nu.















Kate Winslet får 3,5 av 5 stjärnor.

Vackert, gillar frisyren, den mörka mittenbena, de matchande ögonbrynen och den svarta ögonskuggan. Klänningen är i silver klockrent och svart tjockt bälte i midjan perfekt. Det enda jag skulle ändra på skulle vara längden på klänningen då det ser lite säcklikt ut vid golvet.

















Reese Witherspoon får 4,5 av 5 stjärnor.

Extremt elegant men samtidigt sockersött, är en mycket bra beskrivning av Reese varje gång jag ser henne på en bild . Idag stämde det dock till 100%, skräddarsydd rosa silkesklänning och Christian Louboutin skor. Underbart!

1 comment:

SKÖNHET/Tips&Råd said...

mm jag med! Den mejken är så himla fin=)

Men gud så snygg reese va!