Wednesday, October 3, 2007

SoFo Fashion

Jag var på stan igår och fikade med några av mina kompisar. Vi satt på muggens uteservering på Götgatsbacken där alla av Stockholms fashionistas går nu för tiden. Sofo som söder nu mera kallas är ett moderiktigt kvarter och har blivit väldigt trendigt och symboliserar Sveriges unga modemedvetna crowd. Med affärer som Weekday, Miss Sixty, Whyred, Bruno Gallerian och alla second hand-butiker är detta Stockholms modemecca som hela tiden växer. Till dess senaste expansion tillhör föredetta skatteskrapan, vilket har förvandlats till en galleria. Tyvärr var förhoppningarna större på projektet än den slutliga produkten lyckades bli, men sådant händer. Lite för mycket streetwear för min smak och för få butiker.
Men åter till Muggen där jag och mina kära polare satt, men vem kommer gående mot oss om inte Elsa Hosk, Sveriges egna supermodell. Jag kände först inte igen henne, men när jag tittade närmare på hennes snygga outfit såg jag att det var hon. Jag ville ta ett kort, men jag hade tyvärr inte med mig min kamera. Så jag får återge synen: Elsa hade en svart skinnjacka på sig, under hade hon en ursnygg svart och vit rutig skjorta som gick en bit nedanför midjan, svarta opaque tights som skimrade lätt och svarta boots. Hon är verkligen en söt tjej och helt klart min favorit modell i Sverige.

No comments: