Wednesday, September 19, 2007

Jag har hundra väskor...


Kanske inte hundra stycken men en fin blandning av det bästa skulle jag säga. Jag har i alla fall så många att de är svårt att få plats med dem, så jag stoppar dem under min säng. Ni kanske känner igen er, hur ska man förvara sina väskor på ett bra sätt? Nog talat om mina väskor och era, utan låt oss ta en titt på vad som kommer behöva inhandlas för de kommande månaderna.


I höst är det fem betydande trender att tänka på när det gäller väskan och den första är fransarna, som är en mycket viktig detalj. Personligen gillar jag Pradas Fringe Bag och Guccis nya Indy Bag med fransar (se bild). Den andra avgörande detaljen för hösten är nitar och diamanter i överflöde, ”diamonds are a girls best friend”. Men det är inte bara på väskan du ska ha nitar utan också på skorna. Burberry Prorsum kollektionen tycker jag är ett utmärkt exempel, när det gäller nitar och hur det lyckats fantastiskt bra med att täcka alla sina vackra skor och väskor i höst/vinter.



Den tredje trenden som vi tydligt märker av på alla accessoarer är klara färger som t.ex. orange (se bild, Chloé). Det spelar ingen roll om det är en stark färg på dina strumpbyxorna eller på skorna, så länge det inte är både och. De två sista och kanske äldsta trenderna som hållit i sig ett tag nu är de svarta lack och metallic väskorna som passar bra i alla former.


No comments: